stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,hareket);
function hareket(e:Event):void
{
topmc.x += 10;
//çarpan_nesne.hitTestObject(çarpılan_nesne) nesneler birbirine değdiği anda true sonucunu verir
if (topmc.hitTestObject(tasmc))
{
topmc.x -= 60;
}
}
- Ekrandaki iki tas arasında çarptığı anda gidip gelmesini sağlayan örneği yapınız.
var durum:Boolean = true;
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,hareket);
function hareket(e:Event):void
{
if (durum)
{
topmc.x += 10;
topmc.y+=1;
}
if (durum==false)
{
topmc.x -= 10;
topmc.y+=1;
}
if (topmc.hitTestObject(tasmc))
{
durum=false;
}
- Ekranda iki tas arasında aşağı yukarı hareket eden top nesnesi hızlanarak ve yavaşlayarak hareket edecek.
var durum:Boolean = true;
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,hareket);
function hareket(e:Event):void
{
if (durum)
{
topmc.y += 20;
topmc.x+=1;
}
if (durum==false)
{
topmc.y -= 20;
topmc.x+=1;
}
if (topmc.hitTestObject(tasmc))
{
durum=false;
}
if (topmc.hitTestObject(tasmc2))
{
durum=true;
}
}
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder