11 Mart 2015 Çarşamba

AVASoft Antivirus Professional diye bir program(virüs) başıma iş açtı. Zor Oldu Ama Çözdük.

AVASoft Antivirus Professional diye bir programı bilgisayarınıza yüklediyseniz artık herşey virüs gibi algılanıyor ve satın almanız için tüm pc bloke ediliyor. msconfig, cmd çalışmıyor, dosyalar gizleniyor, güvenli kipte bile pc açılmıyor. Antivirüs etkisiz kalıyor, ctrl+alt+enter çalışmıyor. Anlıyacağınız herşey bloke. Pcye formt atmaktan başka çare yokmuş gibi görünüyor. Ama pcdeki verilerde önemli. İnternette bir sürü yol var. Ama bunların tamamı pc güvenli kipte açılması ile yapılıyor. Artı olarakta temizlemek için başka bir program yüklüyor. Benim elimdeki pc güvenli kiptede açılmadı ben de şu şekilde sorunu çözdüm.
  1. AVASoft Antivirus Professional Virüs ara birimi kayıt simgesine tıklayın. Kayıt Şifresi olarak AA39754E-715219CE olarak girin. Muhtemel lisans işlemi oluyor olmazsa nette başka şifrelerde var onları da deneyebilirsiniz.
  2. Program lisanslanınca artık ctrl+alt+enter çalışıyor. Çalışan programlar listesinden 7600000AFB3F68E9C9…com veya exe diye bir program var onun görevini sonlandırdım. Böylece sistemde çalışanlardan kalkmış oldu.
  3. Avira antivirüs ücretsiz sürümünü netten güncelleyip kurdum ve tarattım. Muhtemel artık herhangi bir antivirüs kurup temizleyebilirsiniz.
  4. Program kendini C:\Documents and Settings\All Users\Application Dataveya ProgramData gibi bir klasörün altında veya başka bir yerde  “0AFB4A5BD631E17600000AFB3F68E9C9″ isimli bir klasör olacak. (Bu şekilde bir klasör olacak aynı karakterler olmayabilir.) O klasörü de sistemden sildim.
  5. Başlat -> Programlar içinde de AVASoft Professional Antivirus isimli program klasörü olacak onu da alt programlarıyla siliyoruz.
  6. Masaüstünden de AVASoft Professional Antivirus kısayolunu silerek virüsten kurtulmuş oluyoruz.
  7. Başlat Çalıştır ‘a msconfig yazarak açılışta çalışan tüm programları Sadece antivirüs seçili olacak şekilde devre dışı bıraktım.
  8. Bilgisayarı tekrar yeniden başlatın ve normal olarak açılsın.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder