11 Mart 2015 Çarşamba

Flash As3 ‘de Tüm Kodları Sınıf Dosyaları (*.as) içine yazmak.

Küçük projelerde kodları zaman çizelgesinde aynı fla dosyası içine yazmak basit ve kolay bir çözüm. Fakat projeler geliştikçe bu kodları ayırmak geliştirici için zorunlu hale geliyor. Şimdi ben bu işe öğrenebildiğim ve araştırdığım kadarıyla Şöyle adım adım yapalım.
  • Bir FLA oluşturma  Dosya> Yeni … Flash Dosyası (ActionScript 3.0) . ornek.fla olarak Istediğiniz yere kaydedin
  • Bir ActionScript dosyası oluşturun Dosya> Yeni … ActionScript Dosya . Main.as FLA ile aynı klasörde kaydet.
  • flash_as_1
  • Main.as dosyası ile ornek.fla Dosyasını birbirine bağlama resimdeki gibi yapın. Sınıf içerisine Main.as dosyasının adını şekildeki gibi uzantı olmadan yazın. (ben dosya adını küçük harfle yazmıştım kodun başlangıcında büyük harf vardı çalışmadı. sonra düzelttim çalıştı.)Yandaki kaleme bastığınızda oluşturduğunuz main.as dosyası açılmalıdır.
  • flash_as_2
  • Main.as dosyasının içine aşağıdaki kodu yazın.
package
{
import flash.display.MovieClip;
public class Main extends MovieClip  //buradaki sınıf ismi dosya ismiyle büyük küçük harf duyarlı olacak şekilde aynı olmak zorundadır.
{
public function Main()
{
//bu alana kodları yazacağız.
}
}
}
  • Aşağıda ilk çalışan örnek;
package
{
import flash.display.MovieClip;
public class Main extends MovieClip
{
public function Main()
{
var sonuc:String = “Merhaba Dünya”;
trace( sonuc );
}
}
}
  • Başka bir genel bir string değişkeninin değeri fonksiyon ile değiştirilmiş Örnek;
package
{
import flash.display.MovieClip;
public class Main extends MovieClip
{
public var sonuc:String;
public function Main()
{  sonuc= = “Merhaba”;
ilkfonksiyon;
trace( sonuc );
}
        public function ilkfonksiyon():void  
{
sonuc= “Güle Güle”;
}
}
}

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder